THAI น่าสนใจหรือยัง ราคาน้ำมันลงแบบนี้
-
- Verified User
- โพสต์: 1976
- ผู้ติดตาม: 0
THAI น่าสนใจหรือยัง ราคาน้ำมันลงแบบนี้
โพสต์ที่ 31
[quote="pavilion"]ประเทศไทยเป็นประเทศท่องเที่ยว ปัญหาเศรษฐกิจและการเมืองในขณะนี้ทำให้จำนวนนักท่องเที่ยวที่เดินทางเข้ามาในประเทศไทยได้ลดลงไปอย่างมาก ทำให้การบินไทยได้รับผลกระทบไปเต็มๆ ส่วนปัญหาในองค์กรเชื่อว่าหลายฝ่ายคงพยายามแก้ไขกันอยู่
- pavilion
- Verified User
- โพสต์: 1726
- ผู้ติดตาม: 0
THAI น่าสนใจหรือยัง ราคาน้ำมันลงแบบนี้
โพสต์ที่ 34
คงยังไม่เจ๊งง่ายๆ หรอกครับ ช่วงนี้เศรษฐกิจไม่ดี การท่องเที่ยวไม่ดีก็ต้องยอมรับครับ แต่การบินไทยก็เคยผ่านวิกฤตมาหลายครั้งแล้ว นับตั้งแต่ปี 40 911 โรคซาร์ส สึนามิ แต่ปีนี้ก็ต้องยอมรับว่าเป็นปีที่แย่สุดๆ ของการบินไทยแล้วละครับ หวังว่าบริษัทก็จะสามารถผ่านวิกฤตไปได้เหมือนอย่างที่แล้วๆ มาครับ :8)
-
- Verified User
- โพสต์: 601
- ผู้ติดตาม: 0
THAI น่าสนใจหรือยัง ราคาน้ำมันลงแบบนี้
โพสต์ที่ 37
ดีครับ ช่วยๆกันใส่หน่อย ราคาลงดีจัง ผมชอบ ใกล้ๆก้นบุหรี่อีกตัวแล้ว อืมม
-
- Verified User
- โพสต์: 149
- ผู้ติดตาม: 0
THAI น่าสนใจหรือยัง ราคาน้ำมันลงแบบนี้
โพสต์ที่ 42
Airlines say holiday bookings still strong .. cnn.com
http://edition.cnn.com/2008/TRAVEL/10/2 ... index.html
ต้องเชียร์กันหน่อยครับ
ตามประสาคนมีหุ้น THAI
คิดว่าการเดินทางโดยเครื่องบินเป็นสิ่งจำเป็น
ต่อไป
ถ้า THAI เข้าห้องผ่าตัดสักหน่อยน่าจะดี
http://edition.cnn.com/2008/TRAVEL/10/2 ... index.html
ต้องเชียร์กันหน่อยครับ
ตามประสาคนมีหุ้น THAI
คิดว่าการเดินทางโดยเครื่องบินเป็นสิ่งจำเป็น
ต่อไป
ถ้า THAI เข้าห้องผ่าตัดสักหน่อยน่าจะดี
เงินทองไม่เข้าใครออกใคร
จะซื้อจะขายหุ้นก็รับผิดชอบกันเองอย่าไปโทษใคร
จะซื้อจะขายหุ้นก็รับผิดชอบกันเองอย่าไปโทษใคร
- crazyrisk
- สมาชิกกิตติมศักดิ์
- โพสต์: 4562
- ผู้ติดตาม: 0
THAI น่าสนใจหรือยัง ราคาน้ำมันลงแบบนี้
โพสต์ที่ 43
[quote="Ent'"]ผมมีเพื่อนที่ทำงานอยู่ THAI เค้าเล่าว่า หัวหน้าเค้าบอกว่า Crisis เนี่ยการบินไทยผ่านมาหลายครั้งแล้ว แต่ปัจจุบันเป็น Super Crisis
"Champions aren't made in gyms. Champions are made from something they have deep inside them: A desire, a dream, a vision.
- tok
- สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
- โพสต์: 833
- ผู้ติดตาม: 0
THAI น่าสนใจหรือยัง ราคาน้ำมันลงแบบนี้
โพสต์ที่ 44
ไม่รู้การบินไทยทำ hedge ราคาน้ิำมันไว้หรือเปล่า Southwest Airlines ขาดทุนครั้งแรกในรอบ 17 ปี
Southwest Airlines posts first quarterly loss in 17 years on fuel charge
10:36 PM CDT on Thursday, October 16, 2008
By ERIC TORBENSON / The Dallas Morning News
[email protected]
The words quarterly loss and Southwest Airlines Co. haven't been put together for more than 17 years, but the Dallas-based company said Thursday it lost $120 million in the third quarter based on accounting charges related to its fuel-hedging program.
Also Online
American Airlines, Delta see reservations dropping
American Airlines orders up to 100 Boeing 787 jets
Blog: Airline business blog
Southwest said its streak of profitable quarters would remain alive at 70, however, if the $247 million related to the accounting charge were removed. Without the "special item," the world's largest low-fare carrier earned $69 million, or 9 cents per share.
Analysts surveyed by Thompson First Call had predicted a quarterly profit of 7 cents a share. A year ago, Southwest had net income of $162 million, or 22 cents a share.
"Our outlook on fuel prices has actually dramatically improved," chief executive Gary Kelly said in an early morning conference call. "The even bigger issue in our world is what is going on with the broader economy."
Southwest's bookings are solid for the rest of the year, and its unit revenue what it earns for each seat mile flown for October is up 14 percent from last year, helped in part by a marketing campaign highlighting its lack of fees compared with its rivals, Mr. Kelly said.
"We're going to have a decent fourth quarter," he added.
After that, it's anybody's guess what demand for air travel will be, and Southwest is preparing for what may lie ahead.
It drew down $400 million of a $600 million credit facility to help weather the storm and will be cutting its capacity as much as 6 percent in the first quarter. It will continue to fly all its 535 aircraft, but will cut some "unpopular" flights at odd times of the day in its schedule, Mr. Kelly said.
Third-quarter revenue grew 11.7 percent to $2.9 billion from a year earlier, and the carrier expects to see strong revenue growth in the fourth quarter as rivals cut their capacity, Mr. Kelly said.
The fuel hedges that have helped Southwest save $1.3 billion this year can also take a bite out of income when fuel prices fluctuate as wildly as they have the past few months.
Oil traded at below $70 a barrel Thursday, and the value of the airline's fuel hedging positions had to be written down, according to accounting rules.
It's the same accounting rule that has put a lot of banks in trouble with mortgage assets, and it has stung other carriers that bought fuel at prices well above today's spot market. Nevertheless, Mr. Kelly said he's not at all concerned about his carrier's hedges going forward or his ability to manage the airline's finances.
Neither is analyst Jamie Baker of J.P. Morgan, who said in a note to investors Thursday that because Southwest's cash on hand dropped in the quarter, the result was "a liquidity situation that is worse than we expected but certainly not fatal." He expects Southwest to easily exceed his fourth-quarter earnings estimates, though future quarters are murkier.
Southwest's third-quarter fuel bill rose 44 percent to an even $1 billion, pushing its costs up 20 percent over the previous year. The outlook for its unit costs isn't going to get better as Southwest slows its growth in the current quarter to 1 percent and prepares to cut capacity in January.
"Now is not the time to be growing capacity," Mr. Kelly said. "I'm comfortable that we're making just the right moves at the right time."
Southwest Airlines posts first quarterly loss in 17 years on fuel charge
10:36 PM CDT on Thursday, October 16, 2008
By ERIC TORBENSON / The Dallas Morning News
[email protected]
The words quarterly loss and Southwest Airlines Co. haven't been put together for more than 17 years, but the Dallas-based company said Thursday it lost $120 million in the third quarter based on accounting charges related to its fuel-hedging program.
Also Online
American Airlines, Delta see reservations dropping
American Airlines orders up to 100 Boeing 787 jets
Blog: Airline business blog
Southwest said its streak of profitable quarters would remain alive at 70, however, if the $247 million related to the accounting charge were removed. Without the "special item," the world's largest low-fare carrier earned $69 million, or 9 cents per share.
Analysts surveyed by Thompson First Call had predicted a quarterly profit of 7 cents a share. A year ago, Southwest had net income of $162 million, or 22 cents a share.
"Our outlook on fuel prices has actually dramatically improved," chief executive Gary Kelly said in an early morning conference call. "The even bigger issue in our world is what is going on with the broader economy."
Southwest's bookings are solid for the rest of the year, and its unit revenue what it earns for each seat mile flown for October is up 14 percent from last year, helped in part by a marketing campaign highlighting its lack of fees compared with its rivals, Mr. Kelly said.
"We're going to have a decent fourth quarter," he added.
After that, it's anybody's guess what demand for air travel will be, and Southwest is preparing for what may lie ahead.
It drew down $400 million of a $600 million credit facility to help weather the storm and will be cutting its capacity as much as 6 percent in the first quarter. It will continue to fly all its 535 aircraft, but will cut some "unpopular" flights at odd times of the day in its schedule, Mr. Kelly said.
Third-quarter revenue grew 11.7 percent to $2.9 billion from a year earlier, and the carrier expects to see strong revenue growth in the fourth quarter as rivals cut their capacity, Mr. Kelly said.
The fuel hedges that have helped Southwest save $1.3 billion this year can also take a bite out of income when fuel prices fluctuate as wildly as they have the past few months.
Oil traded at below $70 a barrel Thursday, and the value of the airline's fuel hedging positions had to be written down, according to accounting rules.
It's the same accounting rule that has put a lot of banks in trouble with mortgage assets, and it has stung other carriers that bought fuel at prices well above today's spot market. Nevertheless, Mr. Kelly said he's not at all concerned about his carrier's hedges going forward or his ability to manage the airline's finances.
Neither is analyst Jamie Baker of J.P. Morgan, who said in a note to investors Thursday that because Southwest's cash on hand dropped in the quarter, the result was "a liquidity situation that is worse than we expected but certainly not fatal." He expects Southwest to easily exceed his fourth-quarter earnings estimates, though future quarters are murkier.
Southwest's third-quarter fuel bill rose 44 percent to an even $1 billion, pushing its costs up 20 percent over the previous year. The outlook for its unit costs isn't going to get better as Southwest slows its growth in the current quarter to 1 percent and prepares to cut capacity in January.
"Now is not the time to be growing capacity," Mr. Kelly said. "I'm comfortable that we're making just the right moves at the right time."
- ปรัชญา
- สมาชิกกิตติมศักดิ์
- โพสต์: 18252
- ผู้ติดตาม: 1
THAI น่าสนใจหรือยัง ราคาน้ำมันลงแบบนี้
โพสต์ที่ 45
อีกมุมมองหนึ่งของ...จานปลา
แห่งสินธร
IPO 60 บาท คนแย่งกันเหมือนได้ของฟรี
http://www.pantip.com/cafe/sinthorn/top ... 40052.html
แห่งสินธร
IPO 60 บาท คนแย่งกันเหมือนได้ของฟรี
http://www.pantip.com/cafe/sinthorn/top ... 40052.html
-
- Verified User
- โพสต์: 601
- ผู้ติดตาม: 0
THAI น่าสนใจหรือยัง ราคาน้ำมันลงแบบนี้
โพสต์ที่ 46
ช่วงนี้แย่ครับ การท่องเที่ยว พวกบริษัททัวร์บ่นกันมาก พอดี ผมพึ่งกลับจากประชุมต่างประเทศ แต่ที่เริ่มมีสัญญาน SG&A ของการบินไทย คือ เริ่มประหยัดค่าใช้จ่ายมากขึ้นเรื่อยๆ รายได้พวกแอร์ก็ลดลง เพราะ เทื่ยวบินก็ตกลง โดยเฉพาะเที่ยวบินไกลๆ เป็นรายได้ที่ดีของ แอร์ ........ก็ธรรมดา เดี๋ยวทุกอย่างดีขึ้น ก็กลับมาเองครับ เพียงแต่ต้อง competency กับสายการบินอื่นให้ดีกว่านี้ ต้องแก้จุดอ่อนการบริหารของตัวเองก่อนเป็นอันดับแรก เสียดายมากเพราะที่ท่องเที่ยวในไทยได้เปรียบประเทศอื่นเขามาก พวกฝรั่งชอบมาก ประเทศพวกนี้ไมมีอะไรให้เที่ยว ผมยังเบื่อเลยไปอยู่ไม่กื่อาทิตย์ บ้านเราสดชื่นกว่ามาก ผมว่า ไม่นาน ท่องเที่ยวเราจะกลับมา อย่าปฎิวัติแล้วกัน
- simplelife
- Verified User
- โพสต์: 756
- ผู้ติดตาม: 0
THAI น่าสนใจหรือยัง ราคาน้ำมันลงแบบนี้
โพสต์ที่ 47
ถ้าผมเข้าใจไม่ผิด เคยได้ยินว่า Commercial Airline กำไรหลักมาจาก Business Class ประมาณว่า ถ้า Business เต็ม แต่ Eco นั่งครึ่งเดียวก็ยังกำไร (อันนี้ไม่รู้จริงหรือเปล่า) ยังไงก็ตาม ถึงไม่นับเรื่องการท่องเที่ยว การที่ภาวะเศรษฐกิจอยู่ในช่วงฝืดเคือง อย่างแรกๆที่บริษัทข้ามชาติส่วนใหญ่จะพยายามลด ก็คือ Business Travel ครับ
จะขอตอบว่าถึงน้ำมันจะลดยังไง ถ้า Business Class ไม่เต็ม ก็ยังไม่น่าสนใจครับ นี่ยังไม่นับเรื่องความโปร่งใสขององค์กรครับ
จะขอตอบว่าถึงน้ำมันจะลดยังไง ถ้า Business Class ไม่เต็ม ก็ยังไม่น่าสนใจครับ นี่ยังไม่นับเรื่องความโปร่งใสขององค์กรครับ
- crazyrisk
- สมาชิกกิตติมศักดิ์
- โพสต์: 4562
- ผู้ติดตาม: 0
THAI น่าสนใจหรือยัง ราคาน้ำมันลงแบบนี้
โพสต์ที่ 48
เมื่อวาน คุยกับแอร์ JAL ครับ
น้องเขาเพิ่งได้ไปเทรนไม่นาน
เห็นผลครับ
เมื่อก่อน ได้เดือนละ 5 ไฟลท์ อย่างน้อย
รายได้ ก็ เฉียดๆ 5 หมื่น
ตอนนี้ ตารางเวรเดือนหน้าออกมาแล้ว
เหลือแค่ 2 ไฟลท์
เงินเดือน รวมแล้ว 2 หมื่น
ไม่ได้หมายความว่า สองหมื่นแปลว่าน้อยนะครับ
แต่ ยังไม่รวมกับค่าใช้จ่าย ในการใช้ชีวิต ณ.เมืองที่ไปแวะพักอีกครับ
ถ้ามี มาม่า ซองละห้าบาทก็ยังพอปะทังไปได้
อันนี้แหละครับ เขาเรียกว่า วิกฤต....
น้องเขาเพิ่งได้ไปเทรนไม่นาน
เห็นผลครับ
เมื่อก่อน ได้เดือนละ 5 ไฟลท์ อย่างน้อย
รายได้ ก็ เฉียดๆ 5 หมื่น
ตอนนี้ ตารางเวรเดือนหน้าออกมาแล้ว
เหลือแค่ 2 ไฟลท์
เงินเดือน รวมแล้ว 2 หมื่น
ไม่ได้หมายความว่า สองหมื่นแปลว่าน้อยนะครับ
แต่ ยังไม่รวมกับค่าใช้จ่าย ในการใช้ชีวิต ณ.เมืองที่ไปแวะพักอีกครับ
ถ้ามี มาม่า ซองละห้าบาทก็ยังพอปะทังไปได้
อันนี้แหละครับ เขาเรียกว่า วิกฤต....
"Champions aren't made in gyms. Champions are made from something they have deep inside them: A desire, a dream, a vision.
- newbie_12
- สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
- โพสต์: 2912
- ผู้ติดตาม: 1
THAI น่าสนใจหรือยัง ราคาน้ำมันลงแบบนี้
โพสต์ที่ 49
[quote="crazyrisk"]เมื่อวาน คุยกับแอร์ JAL ครับ
น้องเขาเพิ่งได้ไปเทรนไม่นาน
เห็นผลครับ
เมื่อก่อน ได้เดือนละ 5 ไฟลท์ อย่างน้อย
รายได้ ก็ เฉียดๆ 5 หมื่น
ตอนนี้
น้องเขาเพิ่งได้ไปเทรนไม่นาน
เห็นผลครับ
เมื่อก่อน ได้เดือนละ 5 ไฟลท์ อย่างน้อย
รายได้ ก็ เฉียดๆ 5 หมื่น
ตอนนี้
.
.
อดีตอันรุ่งโรจน์ ไม่ได้การันตีอนาคตจะรุ่งเรือง
----------------------------
.
อดีตอันรุ่งโรจน์ ไม่ได้การันตีอนาคตจะรุ่งเรือง
----------------------------
-
- Verified User
- โพสต์: 13
- ผู้ติดตาม: 0
THAI น่าสนใจหรือยัง ราคาน้ำมันลงแบบนี้
โพสต์ที่ 50
เพิ่งรู้ว่าภายในของการบินไทย บริหารจัดการไม่ค่อยดี ขอบคุณสำหรับข้อมูลครับ สำหรับคนธรรมดาๆอย่างผม ที่ไม่เคยศึกษาข้อมูลของการบินไทยมาก่อน การบินไทยเป็นสายการบินที่มีคุณภาพดีนะครับ ขอเป็นกำลังใจให้พนักงานการบินไทยครับ
ปล.จะไปช่วยกันอุ้ม(แอร์)การบินไทยตอนไหน แจ้งผมด้วยนะครับ
ปล.จะไปช่วยกันอุ้ม(แอร์)การบินไทยตอนไหน แจ้งผมด้วยนะครับ
-
- Verified User
- โพสต์: 11
- ผู้ติดตาม: 0
THAI น่าสนใจหรือยัง ราคาน้ำมันลงแบบนี้
โพสต์ที่ 51
การบินไทยควรมีธรรมาภิบาลมากกว่านี้ และพนักงานควรจะหันมาปรับปรุงองค์กรในทุกภาคส่วนมากกว่านี้ด้วยเช่นกัน
แทนที่จะเอาสหภาพไปผูกพันกับการเมือง สหภาพควรรวมหัวสมองกันที่จะพัฒนา และหาทางฟื้นภาพพจน์องค์กรที่ผูกพันกับการเมืองทิ้งไป
ไปไหนมาไหน ก็พยายามใช้การบินไทยตลอด แต่ก็นะ เป็นแค่ฟันเฟืองเล็ก ๆ ที่จะช่วยได้ แต่หากคนในองค์กรที่ทำตัวไปผูกกับการเมืองไม่ช่วยตัวเองก่อน จะหวังให้ใครมาช่วย
ที่พูดนี่ เนื่องจากถือหุ้นอยู่เยอะเหมือนกัน ติดที่ 14.20 บาทวันที่ชุลมุนกันน่ะ จากนั้นก็ไหลลงมาเรื่อย ๆ ไม่เคยคาดคิดว่าจะเห็นที่ราคาต่ำ 10
แทนที่จะเอาสหภาพไปผูกพันกับการเมือง สหภาพควรรวมหัวสมองกันที่จะพัฒนา และหาทางฟื้นภาพพจน์องค์กรที่ผูกพันกับการเมืองทิ้งไป
ไปไหนมาไหน ก็พยายามใช้การบินไทยตลอด แต่ก็นะ เป็นแค่ฟันเฟืองเล็ก ๆ ที่จะช่วยได้ แต่หากคนในองค์กรที่ทำตัวไปผูกกับการเมืองไม่ช่วยตัวเองก่อน จะหวังให้ใครมาช่วย
ที่พูดนี่ เนื่องจากถือหุ้นอยู่เยอะเหมือนกัน ติดที่ 14.20 บาทวันที่ชุลมุนกันน่ะ จากนั้นก็ไหลลงมาเรื่อย ๆ ไม่เคยคาดคิดว่าจะเห็นที่ราคาต่ำ 10
- oatty
- สมาชิกสมาคมนักลงทุนเน้นคุณค่า
- โพสต์: 2444
- ผู้ติดตาม: 0
THAI น่าสนใจหรือยัง ราคาน้ำมันลงแบบนี้
โพสต์ที่ 53
เอ มันเป็นยังไงล่ะครับ อธิบายให้กว้าง ๆ หน่อยก็ได้m123456789 เขียน:หุ้น VI แบบนี้ เดี๋ยวก็ขึ้นกลับมาราคาเดิม
"ผู้ทรงธรรมนั่นแหละคือผู้ทรงเกียรติ ผู้มีความดีนั่นแหละคือผู้มีทรัพย์ ผู้รู้จักพอนั่นแหละคือมหาเศรษฐี" ว.วชิรเมธี
-
- Verified User
- โพสต์: 592
- ผู้ติดตาม: 0
THAI น่าสนใจหรือยัง ราคาน้ำมันลงแบบนี้
โพสต์ที่ 54
chakky เขียน:การบินไทยควรมีธรรมาภิบาลมากกว่านี้ และพนักงานควรจะหันมาปรับปรุงองค์กรในทุกภาคส่วนมากกว่านี้ด้วยเช่นกัน
แทนที่จะเอาสหภาพไปผูกพันกับการเมือง สหภาพควรรวมหัวสมองกันที่จะพัฒนา และหาทางฟื้นภาพพจน์องค์กรที่ผูกพันกับการเมืองทิ้งไป
- pavilion
- Verified User
- โพสต์: 1726
- ผู้ติดตาม: 0
THAI น่าสนใจหรือยัง ราคาน้ำมันลงแบบนี้
โพสต์ที่ 55
ผมว่าการบินไทยก็ถือว่าเป็นหุ้นกุ้นบุหรี่ตัวนึงนะครับ pb ต่ำ และปันผลก็ถือว่าใช้ได้ทีเดียว (ถ้าสถานการณ์ปกติ) :)oatty เขียน:m123456789 wrote:
หุ้น VI แบบนี้ เดี๋ยวก็ขึ้นกลับมาราคาเดิม
เอ มันเป็นยังไงล่ะครับ อธิบายให้กว้าง ๆ หน่อยก็ได้